Az autóról, cigarettáról mindig minden bőr jól lenyúzható. Bár a kaotikus közlekedés szabályozásának az is egy kiváló módja, hogy egekbe emelik az üzemeltetés költségeit. Nem tudom ki hogy van vele, de 2012 januárjában érezhetően kisebb a forgalom.
2011-ben a céges autók adózását egyedül a motor mérete határozta meg.
Most 2012-től a környezetvédelmi besorolás és a motor teljesítménye az irányadó.
A gépjármű hajtómotorjának teljesítménye (kW) |
0-4 környezetvédelmi osztály |
6-10 környezetvédelmi osztály |
5, és 14-15 környezetvédelmi osztály |
0 – 50 |
16 500 |
8 800 |
7 700 |
51 – 90 |
22 000 |
11 000 |
8 800 |
91 – 120 |
33 000 |
22 000 |
11 000 |
120 felett |
44 000 |
33 000 |
22 000 |
A forgalmi engedélyben a környezetvédelmi osztály a V9 kód alatt, a kW teljesítmény adat pedig P2 kód alatt található.
A cégautóadót a személygépkocsi tulajdonosának kell megfizetnie, abban az esetben, ha a gépkocsira költséget számolnak el. Tehát a magánszemélyt is terhelhet bizonyos feltételek mellett cégautóadó fizetési kötelezettség, ha valahol útnyilvántartás alapján díjazásban részesül. Erről részletesebben itt olvashat!
Tehergépkocsik után nincs fizetési kötelezettség.
Nem lehetetlen, hogy 2012-ben lesz néhány kocsi, amelyik után kevesebb adót kell fizetni, mint 2011-ben kellet. De nem ez lesz a jellemző.
A gépkocsik körül lenne még néhány ötletem, hogy mire lehetne adót szedni.
- Dugódíj. Ennek előkészítése folyik, ugyan sikerült egy olyan tervezetre ráharapni (angol minta), ami kint biztosan nem vált be. Tehát bevezetése elég esélyes lesz. Mert ami kint nem működik, azt nekünk követni kell.
- Aztán például a kátyú díj. Ha belemegyünk azért, ha nem megyünk bele, akkor azért. Itt lehetne esetleg rögtön valamilyen kivetéses adózást szervezni, és akkor mennyi új munkahely keletkezne! Micsoda távlatok.
- Esetleg a koszos kocsik adója. Itt megfontolandó, hogy a lemosás számlájának esetleg néhány ezrelékét levonjuk.
- Vagy esetleg zaj adó is lehetne. Itt vannak ötleteim az éves futott kilométer, a bejelentett lakcím vagy székhely irányítószámának, a nagyanyám bugyi színkódjának valami trükkös matematikai algoritmusát kitalálni, és belevenni a szabályba.
- Esetleg a súlyadó emelhető a vezető súlyának egy részével, amiről természetesen napi nyilvántartását és bevallását kell tenni.
- Sajnos a baleset vagy biztosítási adót ellőtték. Az soha nem jutott volna eszembe.
Vélemény, hozzászólás?