Hívjon minket: +361 7949818

ISO 9001 – és az ügyfél nyugalma

Az ISO megszületése az életünkben

2001 környékén megkeresett minket egy ügyfél, hogy céget alapít. A leendő ügyvezető előzőleg egy nagy cég vezérigazgatója volt. Az első bemutatkozó tárgyaláson megkérdezte, hogy van-e ISO-nk?

Be kellett valljuk, hogy még nincs. Ő csak annyival kommentálta, hogy a nagy cégénél nem szerződtek olyan szolgáltatókkal, akiknek nem volt meg ez a minősítésük.

Az ügyfél elment, később leszerződtünk a könyvelésre, de az ISO-t soha többet nem kérdezte. Engem viszont nem hagyott nyugodni a dolog. A Norex életében mindig igyekeztem az igényesség felé haladni, és próbáltam mindig egy kicsit többet és színvonalasabbat teljesíteni, mint ahogy azt éppen a piaci szereplők tették. De az ISO nagy falatnak mutatkozott. Kicsit mindig halogattam. Azt se tudtam, hogyan kezdjek hozzá.

Ajánlásra megkerestem végül Kolbert Orsi minőségbiztosítási mérnököt a Nolda Kft-től. Kiderült, hogy annyira szigorú rendszert alakítottam ki, és követeltem meg a kollégáktól házon belül már korábban, hogy elég volt ezt a könyvelési és ellenőrzési szisztémát leírnom egy kézikönyben.

Az ehhez kapcsolódó plusz dolgok kialakítása már nem is volt olyan rázós. Három-négy hónap alatt felkészültünk, nagy izgalommal vártuk az első auditot. Sok órás kérdezősködés következett, a könyvelők „vizsgáztatása” is rendben lement. Ők jobban izgultak, mint én, pedig csak azt kellett tenniük, amit minden nap tettek.

Hisz a feldolgozás menetét évek óta elég kötötten alakítottam ki, mert az volt az elvem, hogy bár a könyvelő változik néha, attól még az anyag marad. Előfordul, hogy évek múlva egy vizsgálatnál már rég nincs nálunk a könyvelő, aki akkor azzal a céggel dolgozott. Ilyen esetben nekem kell a vizsgálatot támogatnom. Nehéz lenne úgy odaülni egy-egy anyaghoz, hogy semmit sem találok meg. Ezért még a dossziék felirata is kötött, és a lefűzés rendje is szabályozott. Így minden anyag egységes, áttekinthető, követhető, rendezett.

2004-ben ezekkel az elvekkel végül megkaptuk az auditot a Dekra-tól, aki 10 éven keresztül felügyelte rendszerünket. 2014-ben váltottunk, és ettől az évtől kezdve a TÜV minősít minket.